I startblocket till livet

Sayonara

Publicerad 2010-07-20 08:12:44 i JAPAN -10

Sista dagen gar mot sitt slut. Klev upp tidigt idag och jag och Olle akte ner till massa shrines, kommer inte ihag vad det hette och har packat ner kartan.. Men det var en fin liten dagstripp jag planerat ihop :) Sen tag tillbaka upp genom hela staden till dar floderna gar ihop, det va jatteharligt i vattnet och vi vadade over. Fanns stenar att hoppa pa men jag ville hellre ga i vattnet, men de va mer stromt an det sag ut sa jag gick forsiktigt eftersom jag holl i kameran :p
Vi gick till Kyoto Imperial, det var sjukt stort, men det var som inhagnade omraden innanfor forsta muren och de var inte oppna men vi promenerade genom parken och kikade in :) Sen gick vi till ett matstalle dar de va valdigt daliga pa engelska och hade bara en japansk meny men vi pekade glatt pa bilder vad vi ville ha och bade olle och jag va nojda med vara val. Mycket mat fick man ocksa sa matta och glada gick vi vidare till Nijo Castle, som saklart hade stangt varje tisdag pa sommarmanaderna... Men vi fick da se vallgraven, murarna och porten. Inte mycket att gora at heller, otur.
Men ja, sa vi har anda gjort mycket idag. Nu har vi duschat, packat resvaskorna och ska stada Patriks rum sa det ar fint nar han kommer hem ikvall efter skolan. Lite trist han inte kunde va me oss idag men vi sa hej da imorse. Citerat fran hans face. "Vinkade av olle och lisa nu. Kommer nog sakna min svansduo lite tror jag. sayonara~"
22.30 lyfter flyget, total restid tills landning pa Arlanda 24h 50min. Eric flog ivag imorse, han hade bara 11h total restid, trist att inte jag hittade ett sa bra flyg, men vi kan nog ha roligt vara 8h i Istanbul!
Puss och hej fran mig, Lisa. En liten blond tjej. Aldrig forut har mitt blonda har i sig varit en raggningsreplik..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela