I startblocket till livet

Japan!

Publicerad 2010-07-13 17:03:02 i JAPAN -10

klockan 00.06 tisdagkvall
Oj, ja nu har jag nog tid att skriva lite >P Happ, smileysarna blir inte som dom ska sa jag struntar i dom.  Mellanlandningen i Turkiet va lugnt, vi sa till en taxichaffis att kora oss till narmsta restaurang och en timme senare slappte han av oss pa en stor gatumarknad, eller basar som han sa. Hittade massa roligt, men den turkiska konfekten va svinacklig! Ovart! sen for vi tillbaka till Ataturk airport med en chaffis som korde typ dubbelt sa fort.

Men iaf, vi landade i Kansai igar typ halv fem. Halv sex hade vi kommit igenom Passkontrollen och de hade gonkant vara papper. Dom va inte glada att vi inte hade ngt hotellnamn utan bara skrev Patriks, inte hade vi ju ngn adress eller telefonnummer heller. Sen gick det enkelt fa vaskorna och hitta till taxikontoret dar Patrik hade fixat en taxiresa at oss sa vi fick skjiuts hela vagen till hans dorr. Finfint men tog typ 1,5h. Sen gick vi ut och at nudlar, och sen blev de drinkar till klockan va tva. Fyra somnade vi nog. Vaknade tolv >)
Idag sa akte vi med en som heter Erik till Golden Pavilion, sjukt snyggt! Sen gick vi runt i Kyoto och nu ar vi hemma och Patrik ar har igen, han har varit me KaSan hela dan. Meeen jag kan inte lagga over bilderna sa ni far tro pa mig nar jag skriver att det ar fint. Imorgon ska vi at ett annat hall. Allt ar najs!
Sushi ar gott, vafflor me kolasas, banan ar gott, rak och potatisgratang ar gott. Jag kommer inte behova ga hungrig har. Och en drink kostar runt 500yen, typ 48kr ungefar. Imorron ska en kimono inhandlas, festival pa lordag och da maste man se ut som en japan, haha!

Puss och hej fran Japan! (Iphone 4 var haftig, sag den idag i ett 7 vaningars mediahus med bara massa elektronik och typ sant. Med asjobbig musik overallt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela