I startblocket till livet

Faluröd är en fin färg!

Publicerad 2010-07-02 21:42:40 i Vardag

Körde ut till stugan direkt jag vaknade imorse och målade nybyggda garaget. 2,5 sida blev det för mig och mamma, framsidan gick inte ta för solen låg på där och man ska inte måla i sol har jag fått veta! Den blev faluröd :) Precis som de andra stugorna, så den ska passa in!

Middag åt vi (mor, far, lillebror och jag) på Skeppsviks Herrgård. Grillbuffé med bl.a. kyckling, entrecôte (eller hur det nu stavas), hjortinnerfilé, oxfilé, fläskfilé. Till det var det bakad potatis och massor med såser och typ äppelchutney. Mumma!! Föräldrarna bjöd som tack för måleriet, och för att det var trevligt. Jättefint var det där. Och det var några som hade gift sig precis innan vi kom, pappa kände en som varit bjuden till herrgården på grillbuffé och sen när han dök upp så bara "hej, vi tänker gifta oss nu!" och så var det hans bror. Paff man skulle bli om någon man kände gjorde så!

Nu har jag landat. Ikväll tänker jag inte röra röran på rummet. Fast storebror ska komma och ta några banankartonger som står mitt i allt för dom ska flytta till sitt hus snart! :) Och skönt för mig slippa göra mig av med dom, bättre återanvända!

Btw så verkar min önskan om en byrå kunna bli uppfylld på söndag. Så självklart har jag börjat vela..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela