I startblocket till livet

Svårt att hålla mig vaken..

Publicerad 2010-01-03 14:56:32 i Vardag

Gick finfint att jobba inatt. Hade med Twilight och hann läsa ca 200sidor, den är lika bra som alltid. Jag börjar nästan bli arg på filmen för att den inte är lika bra som boken. Sov till 12 när jag kom hem, sen tog jag min ipod och promenerade till andra sidan Vännäs för att mata Millas katter och vattna blommor. Både blommorna och katterna mådde bra och vart glada :) Handlade på vägen hem, ska laga ugnspannkaka imorgon har jag tänkt. Eller tänkte egentligen göra det till middag idag men glömde bort att vi ska till mina föräldrar på middag. Så det blir som sagt imorgon.
Satt precis och kollade in några kennlar i Västerbotten som föder upp dansk svensk gårdshund. Jag har fått för mig att det är den perfekta hunden för mig, den beskrivs som trogen, lättlärd, pigg och behöver sina il, men älskar också att mysa. Sen är rasen galet söt och precis lagom stor. Men det är ju bara att inse att jag inte kan köpa någon hund just nu. Finns ju ingen ras som vill vara ensam hemma i 8h. Men så småningom! Kanske nästa år? :)

Känner mig sugen på att lägga mig och fortsätta läsa, men känner att huvudet är segt och luddigt, vilket betyder att jag kommer somna inom 20min om jag lägger mig ner. Och jag måste verkligen sluta sova på eftermiddagarna/kvällarna för det blir omöjligt att somna i vettig tid på natten. Det är verkligen så. Sover jag mellan 18-19 så kan jag inte somna vid 23 som jag brukar, utan det är först vid 2 någon gång som jag börjar känna mig sömnig igen. Dagens i-landsproblem. Men kommer inte på något annat att göra så det lär nog bli lite läsning, det är så härligt att bara ligga och läsa en bra bok! Avslappning nästan i höjd med massage.


En tshirt som ett bukefalos-gäng tryckte upp och skickade i julklapp till RPatz.
Jag va lite lockad att haka på men kändes för seriöst :P
Ska bli himla kul att se om han har den på sig någon gång - lär paparazzifolket gilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela