I startblocket till livet

Måndag

Publicerad 2010-01-18 15:06:09 i Vardag

Igår var Majaraj verkligen en fröjd att rida. Blev ett varv på Brännan och hon va ba fin. Har inte mycket unghästvana men inte trodde jag att en så ung dam kunde göra så fina övergångar som maya gör! :) Men som Carro vet så är ju Maya min drömhäst typ. Hon är så härlig och logisk och pigg och glad och gosig och söt och ponnyaktig fast ändå som en riktig storhäst. Sitter med näsan i nya kursboken idag, Microbiology with diseases by taxonomy, och försöker hinna med en bit innan det är dags att sova middag innan nattjobbet.

Har träningsvärk fortfarande, men det va mkt värre igår. Känns bara av när jag sträcker ut musklerna nu, småstela fortfarande, då gör det ont. Elin hade tydligen inte alls nå känningar. Fusk tycker jag. Men ja är ju inte lika stark heller, bara att inse. Men de är därför jag tränar :) Missförstå mig inte nu, jag vill inte bli biffig. Men sega, uthålliga muskler skulle inte va så fel.
Provade mina nya löparshorts då också, dom va underbara. Jättesköna och satt som en andra hud. Har ingen bild från löparbandet men de är svarta Nikeshorts i modell tajt som slutar strax ovanför knäna. Jag fattar inte att jag inte övergav de plumsiga fotbollsshortsen tidigare. Men bättre sent än aldrig :)

Elin kom hit igårkväll också, vi drack te och snackade nästan tre timmar, sen var hon tvungen att gå hem för att sova. Skulle bevisa hon kunde köra bil idag, jag håller tummarna men jag tycker hon kör bra så det är nog inga problem. Men alltid nervöst när det sitter folk och studerar en och analyserar sönder ens körstil. Uppkörning all over again! :P

På tal om körning vet jag världens roligaste kvinnoförnedrande filmklipp ;) Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela