I startblocket till livet

Jullovets sista dag går mot sitt slut.

Publicerad 2010-01-10 18:40:02 i Vardag

Jobbade idag också. Startade sista torktumlingen direkt jag kom hem och det känns verkligen som jag hållit på med tvätten hela helgen, men blir ju så när man bara kan starta en ny maskin var åttonde timme typ :P



Tittar på Drop Dead Diva på 3an och det måste nog vara den mest roande serien som kommit på länge. Ska ta en långpromenad sen, har lust att ringa Jorunn och fråga om hon vill med, men sen kom jag på att hon är i Australien. Blir lika ledsen varje gång jag glömmer bort hur långt borta hon faktiskt är nu. Nu slutade programmet men ska väl blogga klart innan jag ger mig ut i kylan. Vet inte riktigt hur kallt det är nu.. Men inte var det -5 som de lovat imorse, snarare -18. Fast det var ju inte -28 i alla fall så jag får väl vara nöjd ändå. Jag gillar vinter, kyla och snö. Men det är som bäst när der varierar mellan kallare och varmare dagar. Inte bara kallt.
Jorunn min babe, saknar henne men bara några månader kvar nu innan hon kommer hit igen :D Om du läser det här Jorunn så se det som skäll för att du aldrig är inne på Skype samtidigt som jag! Haha.

Imorgon bär det av till universitetet igen. Jullovet är officiellt slut för min del och pluggandet börjar om. Känns ändå skönt att kickstarta med en handledarträff, så man får lite peppning för att komma igång. Ska åka in den tidiga bussen för att hinna plugga lite innan träffen också, och ska hämta ut min tenta jag skrev innan jul. Helt sjukt spänd på hur det gick. Vi fick ut tentaresultaten i fredags men är jag dum eller är jag dum. Inte fattade jag att jag skulle komma ihåg mitt kodnummer jag fick?! Så jag vet allas resultat, men jag har ingen aning om vilken rad som är jag. U, G eller VG - den stora frågan.. Men imorgon smäller det och jag slipper våndas mer. Jag hoppas såklart på VG, det kändes ju bra. Och det vore en skön känsla att ha tills tentan på fredag - att jag kan! Jag är smart. Jag är duktig. Jag kan det jag ska kunna. Om 2,5 år är jag receptarie.

Kan inte skjuta upp promenaden mer, min ipod ligger och skriker vid dörren och vill ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela