I startblocket till livet

En lugn lördag

Publicerad 2010-01-02 12:02:37 i Vardag

Hade ställt väckarn på 9 imorse, men kom mig inte för att kliva upp förrän 40min senare. Samuel har fått mig att börja med en väldigt dålig sak, snooze.. Brukade alltid kliva upp direkt förut men nu är de sjukt svårt. Fast han jobbade inatt så jag fick sova ensam. Skumt hur en 105cm säng plötsligt kan kännas väldigt stor. Har läst ända sen jag vaknade, datorn fick vara avstängd inatt. Och nu menar jag avstängd att jag tryckte på "Stäng av" och inte bara tryckte ner skärmen så den gick i viloläge. Känns som den mår lite bättre nu men gillar inte att internetet börjat få spunk rätt ofta och stänger av sig. Men finns säkert beskrivningar hur man kan boosta sin dator på mååånga ställen om jag bara googlar. Ska göra det någon gång. Men den ville skanna efter virus direkt den startat så då fick den de. Tog typ 40min men de va lugnt och det fanns inga virus. Duktiga lilla dator :)

Har läst ut den sista boken nu. En släktkrönika på fyra böcker av Erik Eriksson. Kärlek & krig IV, De svarta molnens tid. Bra slut på bra böcker. Första boken utspelar sig 1799-1819, andra 1854-1858, tredje 1914-1919 och fjärde 1939-1945. Man får följa familjen Nygren från 13-åriga Johanna Nygren till hennes barnbarnsbarnbarn Gerda Nygren och Gerdas son & dotter. Genom både första och andra världskriget beskriver författaren kvinnornas slit i hemmen och längtan efter männen som ligger ute i krig. Deras politiska åsikter och eftersträvanden, Sveriges inte så neutrala neutralitet. Känns lite konstigt att inte få läsa mer om byn i Roslagen. Men har minst fyra böcker till här hemma som bara väntar på att bli lästa så det går ingen nöd på mig.

Jag hoppas ni gillar min nya design, själv är jag förbannat nöjd! Tycker den är fräck.

Och nu har min amaryllis börjat blomma på riktigt! :) Den är så fin så fin. Passar mig perfekt med en blomma som man ska vattna typ aldrig. (Alla mina andra blommor ser lite ledsna ut hur jag än gör med dom.. Jag ska bara köpa kaktusar i framtiden..) Och den har ju en knopp till sen när dessa fyra blommor blommat ut. Men än är de knappt mer än bäbisar. Älskar den röda färgen, det är så rött :D


Klaga inte på min mobilkamera :P

Kommentarer

Postat av: bianca

Publicerad 2010-01-02 13:04:16

fin blogg :)



kolla gärna in min hästblogg! http://biancabruni.blogg.se

Postat av: Ida Tallhed

Publicerad 2010-01-02 16:56:33

ja, din design är verkligen fräck! den lyckades jag bra med !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela