I startblocket till livet

Vintern fortsätter med kyla och snö

Publicerad 2010-02-03 10:02:04 i Vardag

Vädergubbarna hade sagt det skulle bli mildare och halvsoligt, eller till och med soligt vissa dagar, framöver men ändå fortsätter det va runt 18-20 minus och det trillar ner snöflingor från himlen. Why?! Fast det gör iofs inte så mkt :) Blir bra när jag ska ta skoterkortet nästa vecka! DET känns riktigt skoj! Men det är jobbigt när det är såhär kallt, tog en långpromenad igår runt hela mitten av vännäs, haha vet inte riktigt hur jag ska förklara, men gick runt hammar, shell, mot torpet och runt myran. Tog ändå bara 45min men mina kinder hann bli frusna och rosiga. Sen kunde jag sova med gott samvete. Blev sjukt go middag igår. Gjorde tacos och Säm kom förbi och åt, han har gått och blivit sjuk. Men ändå alltid lika kul ses även om det bara är över maten. Men han ville inte pussas. Jag tyckte de va den friskas val om man vill chansa, men tydligen inte. Men är väl iofs bra han inte vill smitta mig :P Jag har inte lust att bli förkyld, eller få influensa eller halsfluss heller för den delen. Det är dom tre sjukdomarna jag oftast drar på mig. Men nu har jag varit frisk länge, typ sen förra sommaren då jag hade halsfluss mitt i flytta-hemifrån-ruschen. Inte kul. Men nog om mig!
Skjutsade hem honom så han skulle slippa gå och bli sjukare och såg när jag kom körande längs huvudgatan att det va något som hänt vid konsum. Och jodå! Det stod en brandbil och även räddningstjänstens kembil där och det sprutade ut vatten ur väggen på byggnaden ut över hela vägen. Aningens tryck i det! Fick svänga av, ville inte ha hela bilen nerblött och Säm trodde de va en brandpost som frusit sönder och sen när jag kom hem igen såg jag på vk.se att jo, det va en brandpost. 500kvm översvämmat.. Jag hoppas att ingenting förstördes bara..

Jag sitter egentligen och pluggar nu, fick bara för mig jag skulle blogga en sväng, typ som en liten rast. Ska nog fara på konsum senare idag och köpa mjölk och ett varma-mackor-järn! Kanske en brödrost också om dom har sånt. Fortfarande rätt många saker jag inte äger, men har ju inte bott här i ett år än heller. Kommer jag på saker jag saknar så får jag ju köpa det då :) Puss hej nu ska jag läsa vidare om Microbial nutrition and growth och annat spännande!

*Det här är en bild, så min blogg ser roligare ut*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela