I startblocket till livet

Skoterkort på gång!

Publicerad 2010-02-08 21:27:51 i Vardag

Fattar inte varför men hela blogg.se beter sig inte som det brukar för mig. Kunde logga in på femte försöket och det går allmännt trögt. Ändå säker att det inte är min dator och mitt internet som är problemet för andra hemsidor fungerar finfint. Men jaja, nu sitter jag iaf här och skriver :)
Glömde säga förra gången men jag har raderat min apberget nu! Haha, det är frihet! ;) Kommer ihåg när man gick 4an (3an?) och min första lunarstorm, hur stort va inte det?! Då hade man modem hemma och fick sitta max 10minuter för folk kunde ju inte ringa samtidigt som man satt där och väntade på att sidorna skulle laddas. Men tiderna förändras - sen kom apberget. Men jag kommer inte ihåg när... Jag gick nog iaf på högstadiet vid det laget (jag är äldre än jag tror) och det var ju en stoor grej då att västerbotten typ hade ett "eget lunar" och det va ju bra mycket bättre då man slapp all reklam söderifrån och mer fick ha koll på vad som händer i Umeå och sådär. Men sen blev facebook mer populärt i Sverige och jag va inte sämre än att följa trenden. Tycker helt klart att det är bättre än apan och jaa lunar vet jag inte längre hur det ser ut ens, garanterat inte som jag kommer ihåg det! Är ändå lite förvånad att det var facebook som slog igenom störst och först. Jag trodde att Twitter skulle bli större. Det kanske tar över i framtiden istället :P

Till dagens ämne! Skoterkort! Eller terrängförarbevis som det heter så fint. Är småirriterad för tydligen så ändrades lagen förra hösten och man får inte längre köra fyrhjuling och skoter på samma förarbevis, inte för att jag har planer på att köra fyrhjuling alls, men det hade kanske varit bra att ha i framtiden? Men då får jag väl ta det då istället.. Kursledaren tycker jag är helskön, två timmar gick riktigt fort idag! Fast vi pratade inte direkt om så mycket nytt.. Jag har koll på vad direktseende och periferiseende är, jag vet vad skyltarna betyder och vet att det är olagligt att köra för fort. Tror jag fått mycket gratis av att jag haft B-körkort några år, det är ju ändå ganska så lika. Men jag vart förvånad över vissa saker.. Det är exempelvis olagligt att köra skoter med passagerare över vägar och järnvägar, då ska tydligen personen hoppa av och gå över själv. Därmed inte heller skjutsa barn så små att dom inte klarar sig själva. Tror det är måånga som gör det ändå.

Imorgon blir det universitetet för min del och massa plugg! Planerat simning som morgondagens träning (blev ingen träning idag, kände av halsen imorse och ville inte anstränga mig så en förkylning kunde få fäste.. isf hade ju samuel fått rätt). Behöver träna upp simmusklerna till Maltaresan! :D Åsså är det ju bra träning för hela kroppen och jag slipper dra med mig springskor och träningskläder. Enda negativa med simning är att jag inte kan lyssna på musik samtidigt.. Jag är ganska säker på att min ipod inte gillar vatten så bra. Sen börjar skoterkursen redan tre så behöver inte ha med mig någon middag - skönt :) Imorgon ska vi snacka om alkohol och droger (jag kan nog gissa vad han kommer säga om det) och lite lagar och sånt. Det är väl mest lagarna jag behöver lära mig känns det som. Aldrig att jag skulle sätta mig full på en skoter lika lite som jag skulle köra bil påverkad! Förstår inte hur folket tänker som tycker det är okej köra skoter påverkad... Ömm... Nej!

Oj vad långt det blev idag! Haha, det är så olika.. Jag skiver som bara ner det som kommer upp i huvudet. Ibland kommer det ingenting och ibland, som idag så kommer det mer. Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela