I startblocket till livet

Glad semmeldag!

Publicerad 2010-02-16 13:02:40 i Vardag

Har haft obligatoriska laborationer både igår och idag. Men va redan färdig vid tolv :) Gårdagens bakterier hade växt fint och hade blivit som vi ville på de flesta plattorna. Idag blev det lite fel men slutet gick bra och vi fick godkänt både på gramfärgningen och färgning av e.coli med metyleneblått (tror jag det hette).. Sitter uppe på Medicinska biblioteket nu och väntar på att tiden ska gå, 13.30 skulle vi ha samling i Major Grove så labbassistenterna kunde gå igenom allt, framtill dess är jag friiii så jag sitter och kollar runt på internet bara. Har inte så mkt annat att göra just nu. Eller jag ska kolla instuderingsfrågorna till kapitel 14 som jag läste ut på bussen imorse men de går fort fort fort. Har inte ätit någon semla än idag men det får jag fixa när jag kommer hem! Semla ska de va på fettisdagen. Med mandelmassa *mums*
Gud så ovärt inlägg! Stackars er, men mitt huvud känns helt tomt, måste va alla kemikalier som sköljt bort mina djupare tankar..
Samuel kom just förbi här och gav mig en puss. Snacka bort lite tid med honom är alltid trevligt! :) Han sitter och jobbar på ett case med sin studiegrupp, seriösa saker! Haha! Nä nu blev jag jättesugen på semla.. Hemska tider! Men 14.55 hinner jag då åka hem med. Liite trist att jag inte kommer hinna med 14.05, känns som att jag kommer missa den med typ 3 minuter.. precis som jag missade 16.35 med 4 minuter igår. Men det går ingen nöd på mig och det är ganska kul sitta och titta på folk, alternativt en powernap! :D
På tal om sova är det vad min kväll kommer bestå av, ska jobba natt och det var längesen jag gjorde det nu så jag vill sova några timmar innan, kanske från sex-nio. Man behöver ju inte göra det svårare för sig än nödvändigt! :)


Glad semmeldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela