I startblocket till livet

Kallt, soligt och fredag.

Publicerad 2010-02-12 21:42:13 i Vardag

Både jag och Samuel var lediga idag men blev ändå en ganska tidig morgon då vi båda hade saker att göra. Jag skulle iväg på skoterkursens körtest! Jag hade tagit fram mängder av lager med kläder som jag glatt tog på mig och höll på att smälta innomhus innan Elin kom och plockade upp mig. Skulle ut till Sävar idag, eller ja, utanför Sävar till och med.
Vi hittade dit efter en smärre felkörning men hann ändå i tid utan problem. Först fick jag ta på mig ryggskydd och hjälm som "körledaren" eller va man ska kalla han hade med sig åt oss alla. Sen gick vi ner på en åker där vi skulle få prova på skotrarna. Dom hade fyra stycken och den äldsta tror jag var en -08. Dom hade en -10 som bara hade gått upp på släpet och sen ner från släpet till åkern. Den va sjuukt snygg, men det va iofs alla utom ena som inte riktigt va i min smak om man ska vara petig. :P
Började med att känna på bara köra fram och tillbaka. Sen körde vi slalom och det va trixy för de va svintajt till konerna men gick finfint. Vi skulle också gasa på och sen tvärnita för att känna på hur det var. Det va ruggigt kul, mer än jag får det att låta här! Sen skulle vi ut på tur och vi körde ner över åkern och över nå fler och sen ner på en å/älv/vattendrag med is på där vi fick gasa på lite ;) Härligt! Sen fick vi köra i djup lössnö och köra fast, mindre kul men det hör till sa han. Varm blev man iaf av att plumsa och försöka gräva fram skotern igen. Och handtagsvärmarna va wünderbar! Bara teoriprovet kvar nu och det känns ärligt som en baggis.

Sitter i Brån nu, fick skjuts hit av Elin som ändå skulle åt det här hållet vid typ två. Följde med Carro till hippologum nu ikväll och tittade på två grupper för Micke Schultz (hopptränare för er som inte vet). Carro var med i andra gruppen, Mindan såg fin ut och jag är ruggigt avundsjuk på alla med häst som kan hoppträna och hålla på. Jag saknar det sjukt mycket, det känns ganska okej när jag sitter hemma i lägenheten.. Men sen när jag ser en hoppträning eller hoppning på tv så kommer känslan smygande tillbaka. Sved till när det var en kille som frågade mig hur det går med Lorden och jag va tvungen förklara att han va såld. Men jag vet att det inte är möjligt just nu och det finns inte så mycket att göra åt. Jag får vara glad jag ändå har hästar som jag kan få rida ut med ibland när jag har tid. Det är inte så bara :)

Skylord sommaren -09 i veterinärbesiktningskön i Örnsköldsvik:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela