I startblocket till livet

Hej mitt vinterland.. Nu är jag här!

Publicerad 2010-02-28 19:31:08 i Vardag

Känner mig glad och taggad på livet efter en skön helg. Har inte gjort särskilt mycket men behövde lugnet. I fredags var jag med Säm och myste efter en smådryg skoldag. Igår så körde jag skoter! :D
Så nu är förarbeviset invigt och jag kan räkna mig som en norrlänning, 2h var vi ute i snön, men snöade inte jobbigt mycket. Det var sjukt härligt! Säm och Jocke åkte jag med, TACK ELIN än en gång att jag fick låna din skoter. Galet kul! Körde fast en gång i djupsnö, blev utlurad av Jocke, han fick hjälpa få lös mig :P Sen hade vi lite problem att ta oss tillbaka över älven. Isen har sjunkit så mycket att det brytit upp och va öppet vatten i mitten. Men det löste sig för mig, dom va snälla och letade upp ett ställe där jag kunde och vågade köra över. Vågade inte köra över öppet vatten som dom gjorde först.. Och dom va förstående :)

Är ändå lite glad att helgen är över för nu tar allt roligt slut i Göteborg. Syftar såklart på Göteborg Hose Show i Scandinavium. Och jag erkänner att det är för att jag är avundsjuk på alla som varit där och sett hoppningarna live och shoppat sönder Eurohorse (mässan). Finns ju så mycket fint och jag känner suget av att köpa schabrak och täcken, och jag har inte ens en häst för tillfället! Men snygga sköna ridbyxor och tröjor åt mig själv hade inte skadat ändå. Jag rider ju med glädje när tillfälle ges. Och nu har jag snart en bil igen! Ska bara besiktas sen blir det snabbt en tripp till Brån för att plåga de stackars ovana ridmusklerna.

Har för övrigt träningsvärk efter skoterturen igår. Mina ben känns av och min rygg är inte så nådig. Ovant må det ha varit, men det ska nog vänjas in innan snön är borta ;)


Sen är jag med i en tävling! That's a first, men varför inte?! Klicka på bilden så kommer du till Lovisas blogg :)

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-02-28 23:07:05

Fin blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela