I startblocket till livet

Braun 7781 Epilator

Publicerad 2010-02-10 14:07:18 i Vardag

Min enda kontakt med epilatorer förut va att Jorunn hade en, hon tyckte de va råbra att bara behöva epilera typ en gång i månaden och alltid ha lena ben. Blev såklart sugen och kollade runt vad som fanns på marknaden. Fastnade för Braun Silk-épil Xpressive 7781 med Wet & Dry-teknik (man kan använda den i duschen/badet också). Lät helt klart bäst med en sladdlös som tålde vatten så jag beställde en och idag har jag provat den!
Man skulle först spara ut tills håren var mellan 2-5mm för bästa och smärtfriaste epileringen. Jag hade typ 3mm nu så det kändes som en bra längd. Haha, det känns lite konstigt att skriva om sitt benhår men jag gör de ändå! Laddade upp den, tog runt timmen, sen satte jag igång!
Fick med ett paket "wipes" från Olay, kommer inte på vad det kan kallas på svenska.. Men de är fuktiga och man kunde torka av benen med dom innan man epilerar torrt för att förbereda huden. Sen satte jag igång. Det gjorde sjukt ont! Första "draget" runt benen ville jag typ slänga bort den och fortsätta med rakhyvel istället. Men härdade och sen när de flesta var borta så gjorde det inte alls ont när jag for över benen andra gången för att ta bort det lilla som blivit kvar. Tog en kvart sen va jag färdig med båda vaderna. Sen står det i handboken att man blir van efter några gånger och håren växer tillbaka olika fort så jag hoppas det inte kommer göra lika ont varje gång jag börjar. Och Jorunn sa att det gör mindre ont efter några gåner också.
Det pirrar lite i huden nu och den är lite rosaprickig, men jag smorde med body butter efteråt och det lugnade ner huden. Den är mjuk och len och hårlös :)

Trots att det gjorde ondare än jag vågade tänka mig i början så tycker jag att det var värt det, speciellt som det håller i några veckor! Vill ni kolla in mer om modellen så tryck här! Jag tycker absolut att är du less på att behöva raka benen varannan dag och inte vill ha stubb någonsin mer så skaffa en egen! :D


Uppdatering.. Nu en timme senare är huden inte ens lite irriterad längre utan bara mjuk och fin :)

Kommentarer

Postat av: Gustav

Publicerad 2010-02-10 18:26:37

Jag har inte för vana att raka benen, men den här verkar ju så bra att man nästan vill prova :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela