I startblocket till livet

Perfekta 1 december

Publicerad 2010-12-01 17:39:01 i Vardag

Idag har verkligen varit en perfekt dag. Började inatt 00.01 med att jag var på skogis och pubrundan var i full gång. Först pizza på NH, men där va så fullt så vi gick några till Origo och satt på EPPn ett tag. Sen ner på E-Puben, dom bjöd på öl. Jag lyckades byta min mot en cider me en kille, mycket snällt :) Sen Villan och en shot, sen skogis och en öl till (gav bort), sist men inte minst origo och en cider. Sen hem och sova! Lätt värt 120kr.

Va uppe med tuppen kl 10.15 (min tupp har en sådan dygnsrytm)! Pluggade grymt seriöst, förutom en kafferast med Emil, och hann hem vid två och hade då gjort dagens kvot. Ombyte till stallkläder, red Trisha och hon va rätt spänd men gick ändå väldigt bra. Travade mer än hon tidigare gjort och hon kändes ändå inte trött. Men tjockmagen är stoor nu, syns de ligger ett föl däri!
Fick lust att springa när jag satt i bilen på väg hem, är ju inte så kallt ute nu. Så gick bara upp och bytte om och sprang iväg innan jag hann ändra mig. 40 minuter och kändes jättehärligt. Väldigt lagom kallt ute :) Men ska nog ta dubbla underställ på benen nästa gång, det stack i låren och rumpan på slutet.. Men desto skönare är duschen efteråt. Snart ska jag laga nå middag, pasta känns gott, me stekt falukorv!

Bonde söker fru och en stor skål popcorn ikväll. Hoppas varenda december-dag blir såhär perfekt!
Förutom att jag inte har någon perfekt kille att mysa med, men man kan ju inte ha allt på en gång.

23 dagar till julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela