I startblocket till livet

Dagen då jag galopperade på T

Publicerad 2010-12-23 15:12:07 i Vardag

Kom nyss hem från stallet. Mina fötter är som is och jag är så glad över dagens ridtur! Trish har haft två helt lugna veckor nu, och det syns på henne att hon har blivit högre än när jag träffade henne i höstas. Hon har även biffat på sig rejält! Och inte minst så har magen växt till en riktig fölmage. Men sadelgjorden nådde runt fortfarande och hon va hur taggad som helst på motion! :)
Galopperade som en riktig tok i djupsnön på ridbanan men verkade aldrig bli trött. Till slut så fick det vara nog ändå och L höll emot på andra sidan när jag satt upp. Hon skötte sig lika bra som hon brukar så L knäppte loss oss och jag fick rida fritt på banan. Fina fina Trish! Travade några varv och hon började bli lite trött men travade glatt på ändå. Då sa L att jag fick prova galoppera om jag ville. Jag ville såklart prova! Och hela fyra (4) galoppsprång blev det, sen va T slut. Och efter lite skritt så fick dagens motion vara över. Det är så roligt för hon fattar så fort, hon utvecklas verkligen varenda ridpass och kan slappna av och styras på ett helt annat sätt nu än förut. Tur att hon finns och kan stilla min hästabstinens. För beroendeframkallande är det! Fina, söta, lilla rara Trisha :)

Imorgon är det JULAFTON! Vilket betyder upp tidigt och fara till Vännäs för min del :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela