I startblocket till livet

Bräntberget

Publicerad 2010-12-28 16:21:53 i Vardag

Blev väckt av att min bror ringde vid 11 idag. Blev bestämt vi skulle till någon backe och åka lite. Sen somnade jag om och sov till 12 som jag hade tänkt (jobbat natt). Tydligen va Middagsbacken bara öppet till 15 så kändes inte värt att åka så långt för att åka så kort. Så vi körde till Bräntbergsbacken istället. Ingen av oss hade varit där men det va helt okej för att åka i 2h :)
Mitt största bekymmer kändes som att åka lift, men jag ramlade faktiskt inte en enda gång! Inte ens nära :D Men det fanns bara två knappliftar där, men T-lift har jag ju tyckt va enklare förut så lär nog tycka det nu med.
Och sista åken så var jag inte farträdd längre heller utan det kändes riktigt bra. Klarade några småhopp och fall men föll två gånger rätt ordentligt. Bjuder på att skriva det, tycker inte de är skämmigt me att ramla. Hade lite för hög fart för att klara av att hoppa så landade mindre vackert och har ganska så ont i svanskotan och lite ena knäet. Det va lätt värt det ändå! Känns bra att ha åkt bort den värsta ringrosten i lite mindre backar innan det stora kommer.

Nu längtar jag tills vi ska åka till Tärnaby! Bara 2 dagar kvar!! :)

Mellandagsrean
har jag också hunnit vara på. Blev lite smått besviken för jag hittade inte så mycket jag ens tyckte om. Och det mesta jag gillade fanns såklart bara i XS eller XL. Men TUR hade jag att jag fått presentkortet på just Gina för där fanns det helt klart mest snyggt :) En lång svart tröja med puffärm och en stickad grå fick följa med hem tillsammans med två läckra örhängen och lite skinnvård till mina nya snygga skor. Betyget för Lisa på mellandagsrean blev väl godkänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela