I startblocket till livet

Slow motion

Publicerad 2010-04-28 12:46:06 i MALTA -10

Vart en seg morgon, tog några timmar innan vi kom igång med något. Sen gick vi till en liten affär runt hörnet och köpte frukost. Finns ganska mycket man känner igen, men mycket skumt nytt också som ska provas! Sen la vi oss uppe på takterassen och solade, då slog det mig att vi är utomlands ;) Det går 2 hästar i en hage nedanför lägenheten, de ser riktigt välmående ut, inte tjocka men inte heller magra, men de går bara där några timmar på förmiddagen, sen kom de en man och gick iväg med dom (mitt i trafiken bland alla som kör som dårar). Jag är glad jag inte ska köra bil här, dom kör ju dessutom på fel sida vägen!
Nu skapas det lunch i köket, vi äter här idag, potatisgratäng blir det. Och fiskarna som Olle, Mike och 2 killar till fångade igår innan vi kom hit. Djuphavsfiske 45 euro. Kanske blir något för oss också. Riktigt fina fiskar! Färgglada!

Efter lunch så ska vi ta buss till Sliema och shoppa. Kanske lägga oss på nå random klippa och sola lite mera. Det är sjukt härligt här. Än så länge längtar jag inte hem ;) Snarare att jag längtar hit Säm så han också kunde få ligga och sola och äta god mat och bara chilla. Längre än i eftermiddag har vi inte tänkt. Bestämde oss imorse för att vi inte planerar mer än en dag åt gången, det ska ju vara semester!

Sen visa det sig att det är nu mellan torsdag och fredag som Maltas årliga jättestora fyrverkerifestival är! Kanske syns det bäst från en stor båt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela