I startblocket till livet

Pengarna rullar ;)

Publicerad 2010-04-24 13:31:45 i Vardag

Vi möttes upp nere på Löplabbet igår och bror köpte nya tävlingsskor och ett par shorts. Sen fick jag hjälp hitta mina ultimata löpartights. Haha nä ultimata vet jag inte men jag är sjukt nöjd! Imorgon ska jag nog testa dom, hinner inte idag.. Har sen tidigare ett par Nike Tech Tight Women's Running Shorts som jag är väldigt nöjd över! Nu blev ett par Nike Dry-Fit Filament Women's Running Tights! Han i affären som visade de tights dom hade inne gav mig ett par 36or att prova och jag va skeptiskt men vart rånöjd när 36 satt som ett smäck ;) Och Nikes vann för dom verkade lagom varma och satt riktigt bra! De var bland de billigare men grymt värda sitt pris. Och sen fick jag studentrabatt också :D Så 315kr för ett par tights. Det är najs!

Sen gick vi till en fotoaffär och kollade in digitalkameror, jag va ute efter en kompakt och efter mycket om och men så köpte jag en Casio Exilim EX-FC100 och tror att den är min perfekta kamera! Har knappt hunnit lära känna den alls men är riktigt nöjd! Men det blev ett himla mek över hela affären.. Köpte en svart, sen när jag kommer hem ser jag att jag fick en vit. Ringde affären och "ojdå, vi har ingen fler, bara visningsexemplaret" men jag tänkte byta till den då. Ville ju ha en svart när jag köpte en svart! Men hittade samma kamera på ett annat ställe i Umeå där dom hade superrea på den och 900kr billigare. Så då gick jag tillbaka till affär nr 1 med den vita kameran och sa att jag inte ville byta till den svarta utan lämna tillbaka. De undrade varför och jag svarade såklart sanningen. Då fick jag deras svarta kamera för 900kr billigare ;) Grymt najs! Så slapp jag flumma iväg till den andra affären med rean och pga deras fippel så tjänade jag 900kr! Och jag är ännu mer nöjd med kameran!! Sen va affären sjukt trevlig också. Lär gå dit fler gånger om det är ngt jag ska ha. Nu får ni en bild på eländet ;)



Jag har börjat packa inför Malta nu också. Vi åker ju snart! Och det verkar som att allt är lugnt för flygplanets skull också. Vi kommer då iväg är jag rätt säker på! Men måste gå igenom klädhögarna jag plockat fram några gånger till. För sådär mycket kläder behöver jag inte för en vecka utomlands :P Och måste ju rymma allt i handbagaget också, svårt svårt men det får gå. Blir rensning på rensning tills jag faktiskt bara har kvar det jag kommer behöva.

Men nu börjar jag snart jobba.. 8h kväll. Men det är ett jobb och jag är glad att jag har ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela