I startblocket till livet

Löpning in i solnedgången

Publicerad 2010-04-22 21:01:00 i Vardag

Idag har benen känts bättre än igår kväll, då var det tungt. Men så bör det vara! Fast jag får bara träningsvärk i framlåren (inte korrekt benämning, jag vet) av någon anledning. Resten av benen och rumpan är kanske mer tränade :) Anyhow så bestämde jag mig för att ta ett litet pass ikväll. Ont skall med ont fördrivas, eller hur brukar det låta? Joggade igång lite sakta, sen när jag kom ner på strandpromenaden blev det intervaller mellan lyktstolparna. Jogging/löpning. Kändes sjukt bra, fast efter 8-10 stycken tog jag i för hårt och drog på mig för mycket mjölksyra.. Fick ta de lugnare någon minut och låta kroppen komma ikapp, sen kunde jag fortsätta. Har inte helt koll vars min gräns ligger, det känns bra tills jag råkar ta i för mycket, då blir det segt som sirap.. Sen avslutade jag med bara jogging och laddade inför hvetesbacken, den tar verkligen allt man har kvar. Sprintade upp och är stolt att jag inte började gå. Men sen kändes det som jag föreställer mig att effortangina känns. Fast nu överdriver jag :P Men mjölksyra blev det och hjärtat fick sig väl en liten chock innan det förstod att det var uppförsbacke som gällde, och då va backen över ;)
Jag är glad strandpromenaden finns. Elljusspåren är fortfarande fulla i snö och jag tror inte mina smalben vill springa konstant på asfalt. Ska försöka hinna med (orka) ett lågintensivt pass i helgen, i den där farten man kan hålla forever and ever och bara rulla på.


LÄS DETTA! Nu låter det som att jag är värsta löparen efter allt det där. Det är jag INTE! Än... Jag jobbar på det ;) Men det är härligt och speciellt känslan efteråt. Och vem vill inte vara snygg och slimmad på beachen i sommar?! Fast för mig är det bråttom nu för på måndag bär det av mot Malta! *håller tummarna att askmolnet håller sig borta*

Jag skulle vilja ha långa löparbyxor.. Who love short shorts?! I love short shorts!! :D Men liite för kallt med shortsen än, och jag har slarvat bort mina favvo-superunderställs-byxor :( Tror det ska investeras i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela