I startblocket till livet

Färdig med Fysiologin, hoppas jag!

Publicerad 2010-04-12 23:42:27 i Vardag

Idag var det tenta, och den gick ändå rätt bra känns det som. Men sånt där är ju så himla svårt, man vågar aldrig tro att man klarat det. För det finns ju en risk att man missbedömt frågorna totalt och inte alls svarat på det läraren vill veta. Eller bara fel.
Men nu ska jag vara positiv! :) Känns skönt att förhoppningsvis vara färdig med fysiologin. Nu blir det sjukdomslära istället, känns mycket roligare och mer intressant. En frisk människa liksom, hur spännande är det? ;P

Jobbar natt måndag och tisdag den här veckan. För jo, jag är ju en arbetande student. Ibland känner jag bara för att strunta i att va ekonomisk och ta studielån istället, men sen brukar jag bli glad över att alla mina pengar är mina pengar och jag bestämmer mig för att det är värt det. Jag har ju snart varit en arbetande student i ett år. Då är det bara två år kvar! Och jag känner redan hur kul det kommer vara att vara färdig :D
Dels kommer jag få jobba med något som jag troligen kommer trivas toppen med, och dessutom så kommer jag endast att jobba. Dvs när jag kommer hem efter 6, 8, eller 12h arbete så behöver jag inte öppna någon annan bok än skönlitteratur! För det är jobbigt, det är drygt, jag fattar inte hur jag orkar, jag får dippar ibland, men på något vis så går dagarna (jättefort) och sen är det helt plötsligt nästa månad och jag har fått lön för mödan. Sen har jag faktiskt ett bra jobb också! :)

Men imorgon blir det att kolla igenom nya kursmomentet. Läsa studiehandledningen och öppna kursboken och bläddra lite. Kanske att jag hinner börja läsa något kapitel.. Men oftast tar det en dag bara att fatta vad det är man ska hålla på med de kommande veckorna :p

För övrigt så är mitt liv ganska händelselöst just nu. Det är studierna, jobbet och Samuel som jag umgås med mest - sen är tiden slut. Men jag hoppas på en lättning snarast! Jag vill ju hinna ut till Carro och kanske få rida någon liten pållehäst, om inte hennes nya praktikant hinner med allt. Länge sen jag träffade både Carro och Erika, men det blir ju så när dom har häst och inte jag längre. Fast jag kan iaf fortfarande räkna oss som vänner som tur var ;) Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela