I startblocket till livet

Tänd ett ljus för att minnas

Publicerad 2009-10-30 18:40:38 i Vardag

Det är så vackert på kyrkogården ikväll. Nästan alla gravar hade ett tänt ljus, många har fler än ett. Minneslunden var full av dem. Normalt sett är jag rätt skraj av mig och går inte gärna över en kyrkogård efter mörkrets inbrott.. Men just runt Alla Helgons Dag tycker jag det är jättemysigt att gå omkring och titta och tänka. Minnas de som gått bort.. Några var gamla, andra är för evigt ungdomar. Jag saknar mina morföräldrar, mamma och pappa har varit till Holmsunds kyrka och tänt ett ljus på morfars grav idag. Mormor finns i minneslunden så jag räknar det som att hon är på samma ställe som morfar, det känns mysigast så. Men jag gråter inte när jag tänker tillbaka utan jag känner en glädje över att jag faktiskt har så många minnen med dom. Passa på att ta en stund nu i helgen och minns, kanske tänd ett eget ljus på kyrkogården om du vill :)


Bilden är från en skogskyrkogård i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela