I startblocket till livet

Solen skiner och det var minusgrader inatt :)

Publicerad 2009-10-29 12:24:32 i Vardag



Idag har jag sett pilotavsnittet av Vampire Diaries. Det verkar va en bra serie, jag tror jag gillar den. Men stör mig på att alla vampyrserier är så lika.. Snäll vampyr blir kär i människa och vill inte dricka människoblod (Edward, Stephan, Bill). Människan har specialkrafter också (Edward kan höra alla utom Bella, Sookie kan höra alla utom Bill). Elak vampyr vill förstöra för "snälla" vampyren (Damon, Alla utom Bill, Victoria & Volturi mfl).. Skulle kunna skriva fler liknelser men nu måste jag skynda mig för att hinna till jobbet. Börjar kl tre idag. Men seriöst, läs twilightböckerna (de är bättre än filmen) och jämför själv med True Blood och Vampire Diaries! Ni måste hitta likheterna, dom är uppenbara, annars är ni sämst :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela