I startblocket till livet

Jag lyckades! :D

Publicerad 2009-10-11 17:55:58 i

Funderade länge vad jag va sugen på till middag idag. Och det enda jag kom fram till var morotssåsen som Erika lagade åt mig för nå månad sen. Ringde henne och frågade om receptet, fick handla en hel del som jag inte hade hemma. Sen satte jag igång! Som den hyffsat nyinflyttade jag är så har jag såklart ingen köksassistent (men de är på g kan jag lova!), så jag fick riva morötterna för hand me en sån där taggig grej. Det höll på att hoppa fula ord ur munnen på mig flera gånger när jag rev fingrarna. Och det blev mer morotsmos än grovt rivet.. Men så småningom blev det färdigt och det gick finfint att hacka lök också. Inte en tår! Och jag kan lova att jag va skitsnygg i cyklopet jag hade till Egypten och dök med ;P Resultetet blev jättegott!!!!!



Supergod morotssås 4 port.
4 grovrivna stora morötter
1 hackad gul lök
1 brk. krossade tomater
1 msk tomatpure
1/2 msk oregano
1/2 msk basilika
1 liten brk. creme fraiche
1 tärning grönsaksbuljong
2 msk olivolja
spaghetti 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela