I startblocket till livet

Dramatiskt avslut på kvällen...

Publicerad 2009-10-03 04:01:12 i Vardag

Va på Corona ikväll med nå folk. Sen när jag och Carro stod framför universum och väntade på skjuts hem blev det slagsmål bara några meter bort.. Är riktigt skrajsen sen en händelse förra vintern så jag stod stilla och vågade inte röra mig. Sen när folket skingrats så låg det en kille kvar på marken. Det sprang direkt fram två killar till honom och la honom i framstupa sidoläge och fick igång andningen, sen hörde jag hur dom tjaffsade me en tredje om 112 så jag skyndade dit och ringde. Aldrig ringt larmcentralen förut och va mäkta chockad. Svammlade nog på rätt bra, sen kom jag på att jag borde säga vars jag är - så då sa jag det. Hörde inte alls något av vad hon i andra änden sa, va för skräckslagen. Fast som tur var reagerar jag med lugn när det behövs så det kom både polis och ambulans. Jag hoppas det gick bra för båda killarna som fick åka iväg för undersökning.. Nu har snart rysningarna slutat och jag har tvättat bort blodet jag fick på mig. Dags att sova.. Försöka ialla fall..

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2009-10-09 02:12:07

Alltså vad lustigt, har inte vart inne på din blogg förrut men nu måste jag passa på att tala om vad jag vet ändå! Det gick tydligen rätt bra för den där killen som blev mest skadad, han som slutade andas. Träffade honom av en slump idag, han bor i Vännäs faktiskt... Han hade fått stanna på sjukan hela natten, men har knappt något blåöga kvar längre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela