I startblocket till livet

Igår: New Moon och lite Filip&Fredrik ;)

Publicerad 2009-11-20 11:56:19 i Vardag

Carro och Yvonne kom och hämtade mig strax innan sju igårkväll. Jag hade varit redo sen länge, det hade varit de enda jag kunde tänka på på hela dagen nästan :P Men nu var vi på väg in till Umeå. Halv åtta hade vi bokat bord på Allstars, det blev Carro, Yvonne, jag, Pernilla, Malin, Emma och Jenny som fick njuta av den go'a maten. Kommer inte ihåg vad det hette som jag beställde men typ Las Vegas-nånting. Jättegott vare iallafall! Men lite jag reagerade när jag såg Filip&Fredrik komma invandrande och sätta sig vid ett bord nedanför oss. Wtf gör dom i Umeå en fredagkväll liksom? Haha, jag trodde dom bodde i Stockholm eller ngt. Men de va kul, en liten stjärna i kanten till Allstar pga det ;) För er som inte fattar vilka jag menar med Filip&Fredrik så sätter jag in en liten bild på herrarna:

Vid nio begav vi oss mot bion istället. Men först Hemköp för att köpa lite förnödenheter med massor med socker i som man bara måste ha på bio haha. Sen gick vi till sf och tog inte så lång stund innan det va insläpp och vi satt i våra otroligt bra stolar. Är råglad på Carro att hon va snabb att boka, vi satt typ strax över mitten och bara litelite till höger. Sen drog Twilight igång. Det vart nästan som att se en ny film det också, aldrig sett den på bio förut och ja.. jag är inte så nöjd med mitt ljud hemma längre. Får fundera på om det kanke ändå är värt att köpa nytt :P
Sen var det 30min paus innan New Moon skulle starta och jag är glad jag skippade sista minuten på filmen för att hamna långt fram i toakön, 3min senare var den inte 3m utan 10m. Tveksamt om de längst bak hann tillbaka innan filmen började. Men de gjorde jag och hela mitt sällskap! Om New Moon kan jag bara skriva att den va mycket bättre än jag ens vågade hoppas. Hade sett rätt många klipp från internet och förstod inte alls hur vissa skulle passa in, men det gjorde dom! Det fulaste måste jag erkänna var vargarna, helt klart! Men då tyckte jag Sam Uley och hans gäng i människoform va den stora överraskningen också. Jag vill se den igen! Kanske blir det en bio till vekan?!

Ska plugga lite nu. Sov hos föräldrarna igår i stan för att slippa pendlingen. Sen ska jag ner på stan och shoppa lite innan det är dags för after work med nästan hela familjen. Ska bli både gott och trevligt. Kommer inte ihåg säkert vart vi skulle (sov vid elva när pappa ringde och undrade om jag ville med) men tror det var Invito. Hade tänkt sova till tolv men elva dög. Men ska bli jättekul träffa familjen mer, dom sov ju när jag kom hit inatt och jag sov imorse när dom åkte iväg till skola och jobben. Och hört Invito har jättegod mat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela