I startblocket till livet

Då hade det väl gått 3 månader igen..

Publicerad 2009-11-04 09:54:43 i Vardag

..och jag fick ett fint brev hem från Radiotjänst. Jag är inte glad över att betala 519kr varje kvartal. Ibland svär jag åt det, men jag betalar ändå. Det är många som undrar varför jag inte ljög när dom ringde och frågade om jag hade en tv. Det enkla svaret är att jag pallar inte ljuga. Det va ett dolt nummer och jag blev jätteöverraskad (snarare överrumplad) av kvinnan från Kiruna. Sen är jag sjukt dålig på att ljuga eller ens bara luras litegranna. Jag skulle ha fått dåligt samvete om jag ljugit och samtidigt varit rädd att hon skulle bussa myndigheterna på mig. För hon skulle garanterat ha fattat att jag ljög och hade jag bara lagt på hade hon nog ringt upp igen. Sen kändes de så lågt att försöka smita undan.. Jag har ju en tv, jag tittar sällan på den men ibland.. Och jag gillar att Sverige har tv i världsklass som inte prackar på dolda kommersiella och politiska budskap.

Haha, nu kommer jag göra en liten ordmärkning på mig själv. Om man inte blir så jätte överrumplad, blir man bara rumplad då? Och är det möjligt att bli underrumplad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela