I startblocket till livet

Vill du också ha en snigel på ögat?

Publicerad 2009-05-05 14:04:41 i Vardag

Jag kommer ihåg när man var liten och propagandan för tv-licensen gick varm i statlig television. Vill du också ha en snigel på ögat? frågade en liten unge. Snigeln var konsekvensen av obetald tv-licens. Det ringde precis på mobilen "Hej, jag ringer från Radiotjänst i Kiruna. Jag hittar ingen tvlicens i ditt namn och tänkte kolla hur det kommer sig?" Vilken tur för mig att jag bor hemma idag, jag vill då inte ha en snigel på ögat! Och än mindre böter på ett antal tusenlappar.. Tur för pappa att han betalar licensen då hon kollade upp hans namn när jag sa att jag bor hemma. Så passa er ni licenssmitare - snart ringer kanske eran mobil! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela