I startblocket till livet

Torsdag

Publicerad 2009-05-28 14:44:36 i Vardag

Imorse va jag på vårdcentralen och skulle ta stygnen i nacken. Är egentligen rätt sjukt hur jag kan vara så skräckslagen för läkare när jag då och då måste åka till akuten på grund av Skylord. Men då känns det inte alls lika farligt att kanske ha en spricka i axeln och sitta utanför röntgen som det gjorde imorse när jag satt på britsen och väntade på att hon skulle plocka fram sina små verktyg. TUR att hon va lätt att prata med, så vi pratade på om allt möjligt, annars hade jag nog fått ångest. Men sen när hon började klippa och dra bort stygnen (eller hur dom nu gör? jag bad inte om beskrivning haha) så var det inte så farligt alls. Kunde tänka bort det ganska enkelt. Förutom sista.. Himmel va ont det gjorde! Men sen var det över och om några dagar kan jag ta bort kompressen och leva livet som en ny människa ;)

Det står i tidningen att det blir 30grader och strålande sol i helgen :D

Men på lördag åker Jorunn till Malta.. För att sen åka direkt till Danmark och jobba en månad. Tur för henne att hon inte sticker direkt till Australien sen! Hon ska ju va me mig i sommar! ^_^ Oktober känns tillräckligt långt bort för att jag ska kunna putta på den känslan. Men vem vet, jag lär nog åka dit och hälsa på!

Såg på ryttarmeddelandet att min första klass på söndag startar 8.45 och min andra 14.00. Hur kan de ta sån fruktansvärd tid på dressyrtävlingar?! Det är det som är så sjukt tråkigt med det.. Men vi får väl sätta oss och sola emellan klasserna. Kunde varit värre, det kan det alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela