I startblocket till livet

Söndag

Publicerad 2009-05-24 22:18:17 i Vardag

Snart ska jag lägga mig för kvällen, kanske se någon film och somna sådär skönt i mitten :P Men först tänker jag bara skriva att jag har läst ut hela twilightserien nu. Egentligen hatar jag att hitta böcker som verkligen lyckas fånga mig.. För det känns alltid så tråkigt och sorgligt när de tar slut. I det här fallet så känns mitt alldeles mänskliga liv jättetråkigt, haha, jag vill ju träffa vampyrer! Helst Emmett ;)

Twilight - Om jag kunde drömma - En galet spännande bok, även fast jag redan hade sett filmen! Men blir svårt att bedömma boken som bok då. Så jag nöjer mig med att skriva att den är väldigt läsvärd och beroendeframkallande.

New Moon - När jag hör din röst - Lite av en besvikelse.. Fast det var gott om strålande kapitel så var den aningens för dyster emellanåt. Inte för att det borde ha varit en solskenshistoria, det är ju inte det, men det kändes lite som det satt fast ibland. Men slutet var ju helt klart ett uppsving till den annars lite långtråkiga mitten.

Eclipse - Ljudet av ditt hjärta - Lika bra som jag förväntade mig. Och jag lovar att jag hade höga förväntningar! Fungerade perfekt för att få 2-3h att försvinna utan att man märker något. Kan vara något av ett irritationsmoment för de som bor i samma hus, man är inte direkt kontaktbar ;P

Breaking Dawn - Så länge vi båda andas - Den va awesome! Har suttit och läst i princip nonstop hela lördag och söndag. Stephenie Meyer är otrolig på att förmedla känslor genom ord - eller inte ord. Tror inte att någon lyckas läsa boken utan att bli bedårad av det lilla miraklet! Ni får läsa så förstår ni kanske vad jag menar ;) Men nu har jag ingen mer Bella att läsa om så nu får jag gott vänta tills november på filmatiseringen av New Moon.

Bjuder på lite ögongodis som avslutning - Kellan Lutz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela