I startblocket till livet

Lördag

Publicerad 2009-05-09 18:53:16 i Vardag

Nu har jag och Carro just ätit middag och sitter och slappar i lastbilen här uppe i Skellefteå. Riktigt härligt att ta de lugnt ett tag. Varit full fart sen halv sju när vi klev upp och morgonfodrade hästarna. Tänkte uppdatera lite hur de gått för oss! Började visserligen redan igår men de slutade så sent och jag va så trött så jag kom aldrig på tanken att blogga från Carros lilla dator. Iaf så igår i 0,95m så gick det inge bra. Hade ett stopp och kände mig rent less. Men taggade om till 1m och hittade mirakelkuren mot lathet, haha, så då va jag dubbelnolla (felfria i både fas 1 och fas 2 dvs) och slutade på en 7e placering. Va runt 45 startande så jag är mycket nöjd med ritten :D Sen idag i 1m så kändes han riktigt fin också men rev ett i fas 2 men hade en rätt fin tid då också och det va få dubbelnollor så då kom vi 6a :D Va runt 45 med i den här klassen också. Men red så tidigt så jag hade redan sadlat av och ställt undan Lorden sedan länge (man antar ju som att man inte blir placerad om man har nå fel..) men jag fick låna Maysan istället, Carro skulle precis ut me henne och värma inför unghästavdelningen. Aldrig ridit henne förut men hon va hur söt som helst. Kändes till och med från ryggen hur söt hon såg ut från sidan! Och hon tog emot priset med värdighet ;) Sen fick hon ju två egna felfria ritter och rosetter under helgen också. Nu är både hon och Lorden färdighoppade och bara Mindy har en klass kvar. Hon hoppade 120 och 130 idag och såg jättefin ut i båda :) Och imorron ska hon hoppa 130. Blir en slapp dag, att dega sig igenom 110, 115 och 120. Men jag ska nog rida ut en sväng.

Nu ska jag fortsätta läsa i New Moon, helt underbar bok, precis som Twilight va! Filmer klår aldrig sina böcker. Sen blir det kvällspromenad. Så grymt kul att bo på tävlingsplatsen! Tävlingar är grymt kul! Haha :D


Carro filmade mina ritter så jag kanske lägger ut nå smakprov åt er sen när vi kommit hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela