I startblocket till livet

Här har ni den nya målvakten ;)

Publicerad 2009-03-31 09:29:00 i Vardag

Tänkte spara på benhinnorna igår så jag provade vara målvakt för första gången (innebandyn) och det gick riktigt bra! Fångade några svåra bollar (och missade några av världens simplaste) men helt klart nöjd. Peltonen tyckte jag skulle komma och stå för tjejlaget :P Men det har jag inte tid med.. Lagen va väldigt jämna och matchen slutade typ 12-11 till mitt lag eller något sånt. Fast då nollställdes allt och vi körde sista målet vinner och då blev det i mitt mål bollen hamnade, men inte förrän jag räddat två först. Tror många tyckte det var väldigt kul att det inte bara fanns en utan två målvakter på träningen ;) Har kommit en kille dom senaste veckorna och stått, men inte så kul för andra laget att bara ha en minimålbur i målet. Btw så måste jag fråga vad alla heter, kan nog bara fyra namn och känns konstigt att inte veta vilka man spelar med.

Idag är mina knän blåa och svullna och hade även lyckats "bränna" bort hud på ena knäet, typ som om man glider och inte har långbyxor. Så på onsdag hoppas jag på knäskydd. Då kan den andra målisen få magplattan istället, lite byteshandel :P Annars tar jag banne mig två tshirtar och knölar ner runt knäna, hahah! Det skulle vara en syn!

Men nu ska jag jobba vidare. Hoppträning ikväll och stan imorron, en sväng på Kicks och sen byta piercingsmycken! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela