I startblocket till livet

New Moon

Publicerad 2009-06-03 22:14:39 i Vardag

Har börjat längta efter nästa film i Twilightserien, New Moon. Såg trailern för några dagar sen. Den var inte riktigt vad jag väntade mig men ser ändå fram emot premiären. Sen så är ju ändå trailern bara ett hopklipp, de har gjort det rätt illa om man ska vara petig och tänker på hur det är i boken i jämförelse. Men man ser på kläderna de har (inte har) att de klippt vilt och inte kommer ha det så. Den ska ju bara visa lite vad filmen handlar om. Fast jag tycker samtidigt att det är fel att jämföra en film med en bok. Det är bättre att tänka på filmen som en "vanlig film" som har lånat storyn från boken, annars är det oftast besvikelse som följer, de blir aldrig likadant. Länkar till trailern i bra kvalla, så ni kan se och börja längta som jag ;D New Moon

Det första som jag tänkte på var den varma, gyllene tonen. Som ni förmodligen minns, iaf nu när jag påminner er, hade hela Twilightfilmen en kall blå ton över sig. Som gjorde allting kallt, mystiskt och människorna var lika bleka som vampyrerna, iaf Bella som är blekare än de flesta även i boken. Det gjorde hela filmen väldigt speciell och mystisk och jag gillade det helt klart. Men är glad att de valde en varmare ton till New Moon, för den har inte alls samma mystik som första filmen. Nu vet ju Bella att det finns vampyrer och det handlar mer om hennes försök att leva som en vanlig människa bland andra vanliga människor i den här filmen, då kan hon ju gärna få ha lite färg på kinderna. Nästan off topic men Jake är ju galet läcker i trailern, och då tolkar jag ändå den där scenen som från tidigt i filmen, medan han fortfarande var relativt liten. Kan bara fantisera om hur han kommer vara senare! Mums haha! Lägger in en bild jag hittade som visar tydligt hur de ändrat.

Kommentarer

Postat av: jorunn

Publicerad 2009-06-08 10:54:57

hittade den själv eller efter jag skickat? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela