I startblocket till livet

Söndag

Publicerad 2009-07-05 20:10:47 i Vardag

Inte skrivit här på nästan en vecka men har verkligen inte haft varken tid eller lust. Men nu sitter jag i sommarstugan på altanen och tänkte skriva ett litet (eller stort) inlägg i kvällssolen. Blir alltid så harmonisk (gud vilka ord jag använder ibland haha!) av att vara här ute. All stress och press och alla måsten som jag har i Vännäs blir så små och patetiska. Livet är fört kort för att stressas bort. Bättre att ta det lugnt och verkligen njuta. (ja, jag läste camillas jättebra inlägg om att vi njuter för lite av livet. så NJUT! av varje dag) Men ska åka tillbaka till Vns redan imorgon förmiddag. Ska packa ner rummet och fortsätta flytta. Medan jag varit i Pite så har mor och far satt upp mina lampor så det händer små saker hela tiden. Fast badrummet är inte klart än.. Men snart!

I Piteå var det väldigt kallt. Jag gick och bannade mig själv för att jag inte packat ner täckbyxorna, eller iaf långkalsonger och fleecetröja. Och det ska vara sommar? Nej usch, jag kommer aldrig flytta till norrbotten. Fast på sätt och vis va det tur för de hade inte fått nå brems än, och knappt va det nå mygg ute i kylan (de frös nog ihjäl) så Lorden kunde få gå ute i en hage även fast jag inte hade me nå flugmedel. De va han nog väldigt glad över :) I fredags hoppade jag 1m och hade en rivning, men är ändå nöjd med den klassen. I 1,10 så blev vi uteslutna, mindre nöjd. Han surade ihop totalt på banan. Men men. Sen igår så provade Carro hoppa honom. Det va jättekul att se från marken! Dom hade några rivningar i omhoppningen i 1,10 när det gick lite väl fort. Sen hade dom en skitrivning i 1,20 men det såg så himla bra ut! Va verkligen kul att se! :D Sen var Lordens klasser slut. Carro hade med sig Mindy upp och de fick en tredjeplacering i 1,30 och 4 fel i 1,35. Det såg jättefint ut! :) Dom är så duktiga så! Haha. Sen imorse passade jag på att rida innan tävlingarna började bara för att Lorden skulle få röra på sig (och jag va sjukt ridsugen) så det blev lite dressyr på framridningsbanan och sen när de som skulle tävla första klassen kom och började rida fram så red jag ut i skogen istället. Dom har fina ridvägar där och massor med terränghinder som jag inte kunde hålla mig ifrån att hoppa. Men nu ska jag snart hoppa in i bastun. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela