I startblocket till livet

Mma Ramotswe och Damernas detektivbyrå

Publicerad 2009-07-07 15:36:55 i Vardag

Läste alla böckerna när de publicerades på svenska och har vetat om att det gjorts en film men har aldrig kommit mig för att se den. Förrän idag. Huvudpersonen, privatdetektiven, Precious Ramotswe är ingen kommisarie Barnaby eller Beck, hon hamnar inte i vägen för seriemördare eller internationella knarkligor utan löser istället vanliga människors vardagsproblem. Det kan vara misstankar om otrohet, stöld eller försäkringsbedrägerier, men också ett och annat dödsfall. Hennes metoder får en inte att tänka detektiv, men med sitt sunda förnuft lyckas hon oftast hjälpa sina bekymrade klienter. Det finns en udd hos henne. Kanske dåligt ordval men om hon inte hade varit den starka, kärleksfulla, kluriga och självständiga kvinnan med en väldigt traditionell kroppsbyggnad, så hade jag knappast läst mer än första boken. Tänkte bara skriva ett litet bok/filmtips till er om ni inte har ngt bättre för er :)

Nu ska jag packa ihop badkläderna för en tripp till Hjoggsjö innan middagen! :D Sen äre hoppträning!

Kommentarer

Postat av: Jorunn

Publicerad 2009-07-07 16:08:18

Ooh, vi maste till hjoggsjo nær jag kommer hem! :-D

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-07-08 15:05:15

Fast nästa gång jag åker dit ska det ha varit strålande sol i minst 2 dagar :P Det var INTE varmt... Haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela