I startblocket till livet

Fredagkväll - PDOL

Publicerad 2009-07-25 10:36:22 i Vardag

Efter lite om och men (främst ekonomiska funderingar, men man måste ju prioritera!) så åkte jag iväg strax efter halv sju till Piteå Dansar Och Ler (aka. Piteå Super Och Spyr) med Elin, Joakim och Samuel. Vi va framme typ vid nio och jag och Elin hann se slutet på Veronica Maggio. Hon har ju en häftig röst men det va inge vidare drag :P Alla vakterna stod bara framför scenen och tittade på. Men så har hon nog mest yngre fans iofs.. Va duktig också och tog nå bilder och filmade lite under kvällen!

 



Sen gick vi till stora scenen och lyssnade ett tag på A Camp. Kom inte ihåg vars jag hade sett dom förut men kände igen dom jättemycket men efter ett tag kom jag fram till att dom hade ju spelat på Allsång på Skansen och jag har pinsamt nog sett precis det avsnittet :P Haha. Sen efter ett tag kom Veronica Maggio upp på scenen och sjöng en duett.

   

Kl 23 skulle Dead By April börja spela så 22.40 gick jag och Elin dit (Jocke och Samuel va redan där) och det va redan fullt med folk! Vi började längst bak men det gick ändå lätt att ta sig längre fram. Kom utan några problem fram till andra kravallstaketet. Men sen när dom började spela blev det helt galet. Alla tryckte åt alla håll (som vanligt iofs) och jag skar upp lillfingret mot staketet, men ser ut att läka fint trots alla baciller överallt. Va btw en kille som utan förståelig anledning började slå omkring sig och lyckades träffa mig på axeln, är lite öm idag men blev inget blåmärke. Fattar inte hur man kan komma över den gränsen i hysteri att man tappar fattningen så.. Men iaf. Det va jätteknöligt och en tjej som armbågat sig fram till staketet brevid mig började se allvarligt illamående ut. Elin märkte det som tur var och lyckades knacka en vakt på axeln så han fattade och plockade bort henne (han fick typ bära ut henne). Glad hon inte hann spy, jag pallar inte spya, då börjar typ jag spy, så förbannat äckligt! Det va många som kom tillbaka förbi vakternas "avspärrning" från mitt fram och när det började bli mer rimligt med folk där inne så fick jag och Elin smita förbi så vi stod framför andra staketet. Det var typ det bästa som kunde hänt oss, där va mkt lugnare med vakten som höll emot från vänster och staketet bakom. Det va en rätt stor kille till höger om mig också som höll emot från det hållet. Visst, jag älskar stämningen! Men det finns gränser för hur mkt jag orkar med. Jag är inte 2m lång och väger inte över 80 kg som "riktiga män gör" eller va det nu är det brukar stå på dom där t-shirtarna. Är överlycklig att jag fick stå så bra till mer än halva spelningen! Hade hört att Dead by April skulle va dåliga live men det var grymt bra! Precis som jag trodde.. Hur skulle dom kunna misslyckas med sina låtar?! Enda jag kan klaga på är han som slogs och att dom spelade för lite låtar, hade gärna fått fortsätta en halvtimme till!

 


Som avslutning på kvällen såg vi Hammerfall.

 



Sen åt vi på Max och sen åkte vi hem. Kunde sova hyffsat i bilen och tur det! Somnade hemma runt 5 och började jobba kl 8. Det blir nog ingen sen kväll ikväll :P Fast iofs har jag sovmorgon imorron för då jobbar jag kväll! Najs! Jorunn ska få se min lägenhet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela