I startblocket till livet

Onsdag

Publicerad 2009-01-07 11:12:00 i Vardag

Sista jullovsdagen. Inte för att jag haft jullov direkt.. Men lite mer ledig än annars pga alla röda dagar mitt i veckan :) Ledig idag också för de har planeringsdag på fritidsen. Skönt med sovmorgon och sen efter lunch ska jag till stallet och rida ut med Lorden, far nog till Spöland, eller Brån... Får se! Har blivit van vid att kunna sova till nio-halv tio nu. Blir hårt på fredag då väckarklockan för första gången på länge står på 07.00. Men nu slipper jag iaf öppningar (när man börjar 06.15 - dvs kliva upp senast 05.40). Men inte länge kvar nu tills jag ev är arbetslös - eller jobbsökande som det heter numera. Vet om torsdag och fredag. Om hon jag jobbar för kommer tillbaka på måndag så får jag hitta på ngt annat att göra. Om hon inte kommer tillbaka än så har jag en eller max två veckor kvar innan dom ersätter mig med en med utbildning. Sjukt drygt att man måste utbilda sig för att kunna få jobba som typ vadsomhelst. Men aja, lika för alla så vad tjänar det till att klaga? Jag tror INTE det var bättre förr :P

Carro var förbi i måndagskväll och vi muntrade upp varandra. Riktigt trevligt, en rolig film och hahah, ja vad finns det att skriva om hennes underbara ritning över Strömsholm? Det började med ett papper, sen två, sen fyra. Skalan blev på nå vis förändrad under tiden hon ritade :P Om den inte hade varit så sjukt stor hade jag scannat in den eller iaf fotat den så ni kunde fått se ;) Men Carro kanske föredrar att den anonymt stannar kvar på mitt rum där ingen ser. Hursomhelst så har hon då övertygat mig om att det är en sjukt snygg och stor anläggning. Fatta att få ha Lorden i vita stallet - ah, drömmar! Men hon peppade mig inför sommarens alla tävlingar. Snart är vi förhoppnignsvis igång nog för att kunna börja träna! Men får se vilka av de nationella jag åker med på, sjukt roligt att Lorden får åka med i deras buss :) Men det finns väldigt många tävlingar nära också. Men jag är sugen på Stockholm Horse Game, om de inte har hutlöst dyra klasser. Men en Gävle kanske det blir ;) Och en Huddik! Och det blir garanterat en Piteå igen! :D

Har ingen koll på mitt liv nu. Men de blir nog bra till slut.. Åt ena eller andra hållet!




Jag MÅSTE köpa en ny mobil med bättre kamera. Hade min nya favoritkofta igår. Den syns knappt på den här bilden men är vinröd med stora knappar och skärp :) Bättre bild får bli en annan gång, nu ska jag äta lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela