I startblocket till livet

Jag längtar till varmare länder

Publicerad 2009-01-04 10:52:15 i Vardag

Vaknade nyss. Eller 09.59 stod klockan på - 10h sömn blir det, ujuj. Va vaken vid åtta och vid nio också men lyckades somna om innan jag ides kliva upp :P Hade 14 grader på rummet så inte så konstigt sängen lockade till att ligga kvar!
*åt frukost*
Är 24 minusgrader ute och jag ska ut och rida med Johanna & Micra idag. Därav rubriken! Men ska se om jag kan knöla ner ullfrottestället under mina ridbyxor, annars har jag ingen chans att överleva.. Men ska ändå bli jättekul :D Att rida Lorden är det roligaste jag vet. Om han har en lydig dag.. :P När han tränar skolor ovan marken utan min tillåtelse (som han aldrig har) så är det mindre roligt. Men jag har bestämt mig för att aldrig mer ramla av iaf ;)

Det blir sakta varmare. Nu är det snart bara -23 ute. Hoppas att det är varmare i Vby.. Runt -10 vore lagom! Sitter i valet och kvalet om jag ska åka till malmen och titta på hoppträningarna. Först Erika och resten av gruppen. Sen ska Johanna träna med Linda (Linda är en häst) för Claes också. Han ändå inget spec att göra hemma så.. Städade rummet igår och va in till stan och köpte en ny större spegel (sjukt bra!) och har möblerat om :) Det blev mkt mkt snyggare och känns större också.

Idag fyller Olle år!
Ja, må han leva!
Ja, må han leva!
Ja, må han leva uti hundrade år!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva uti hundrade år!

Och när han har levat
Och när han har levat
Och när han har levat uti hundrade år!
Ja, då ska han skjutas.
Ja, då ska han skjutas
Ja, då ska han skjutas på en skottkärra fram!

Och när han har skjutits
Och när han har skjutits
Och när han har skjutits på en skottkärra fram
Ja, då ska han hängas
Ja, då ska han hängas
Ja, då ska han hängas på en häst bakåfram!

Och när han har hängits
Och när han har hängits
Och när han har hängits på en häst bakåfram
Ja, då ska han dränkas
Ja, då ska han dränkas
Ja, då ska han dränkas i en tunna champange!

Och när han har drunknat
Och när han har drunknat
Och när han har drunknat i en tunna champange
Ja, då ska han firas
Ja, då ska han firas
Ja, då ska han firas med jättelång låt!

Ja må han leva!
Ja må han leva!
Och Så Vidare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela