I startblocket till livet

Då 2008 blev 2009!

Publicerad 2009-01-01 17:50:52 i Vardag

2008 var ett händelserikt år! Kanske det bästa hittills?

Sista terminen på gymnasiet var lagom slappt. Många lov och en resa till Gbg horse show med ridgymtjejerna där pengarna rullade ;) Sen studentbal och studenten! Jisses vad roligt :D Skönt nu att det är över, men en stor omställning att inte längre träffa alla på lilja varje vardag. Trodde allvarligt aldrig att jag skulle tycka så här - men jag kind of saknar det!

Stor omställning också att kastas in i ett heltidsvikariat i 8 veckor. Vart lite lugnare sen i höstas då jag i snitt jobbat kanske 70% varje månad. Men samtidigt sjukt roligt att få sina första riktiga löner! Pengar som jag kan spendera/spara/göra vad jag vill med!

Förhållandet med Patrik tog slut, så kan det bli och så blev det. Inga sura miner :)

Lorden flyttades från Norrmalm till Helmerssons jättefina stall i Vby där han trivs superbra och blivit riktigt fet :P (hade stora problem att hålla vikten innan, lilla benranglet) Har gått över från 120cm sadelgjord till idag då jag kan ha 130 på yttersta hålen. Behöver en sadelgjordförlängare för att kunna spänna! xD

Många roliga kvällar på x3m och sommardroskan. Jag har blivit en dansare tack vare Jorunn ;P Vi tog upp kontakten igen efter att knappt ha hörts under gymnasietiden. Har kännts tomt efter henne men förstod det inte förrän hon var tillbaka! Men nu är det precis som förr. Om inte bättre! :D

Julen firades hemma med familjen, jobbade julaftonskvällen men det var mysigt ändå :)

Nyårsafton vart riktigt bra! Carro kom hit till mig och vi spelade guitar hero någon timme, sen lagade vi laxfilé med potatisgratäng (dock va ingen av oss hungrig :P), sen tog vi en powernap och sen klädde vi upp oss och sminkade/fixade hår så att vi va redo för att åkta till Umeå till Nille där vi firade för fullt! Seb, Nille, Max, Olle, Per, Erika, Patrik V, Patrik E, Moa, Maria, Mattias och Martin var också där (ber om ursäkt om jag glömt någon). Gick till kajen och rådhusparken vid tolvslaget. Fast gruppen splittrades och jag förstod inte riktigt när klockan var tolv :P Men de va fina fyrverkerier och jag fick mig en nyårskyss ;) Sen blev det en kall vandring tillbaka till Nille och det tog väl en ytterligare tre timmar innan man la sig för att sova - var vääldigt trött då.

2009 ska bli ett bra år! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela