I startblocket till livet

Nu är vintern här

Publicerad 2009-12-02 10:27:02 i Vardag

Nu har det varit snö ute i några dagar så det verkar som att den får stanna kvar för vintern! Det är 2/12 och jag har julstädat nu på morgonen. Blev en ordentlig skillnad, speciellt i hörnen. En sak som bekymrar mig just nu är 2 av mina blommor. Dom är aldrig nöjda och glada längre. Vattnar jag blir dom inte gladare och låter jag dom torka upp ordentligt ser dom ändå lika ledsna ut. Lär väl behöva slänga dom om dom inte skärper sig snart :P
Ska byta om nu och åka till stallet och rida nya medryttarhästen eller sköthästen eller vad man ska kalla han. Kanske blir en tur i snön idag, vore härligt! Efter det blir det att fortsätta plugga tills ögonen blöder. Imorgon ska jag in på universitetet och hade tänkt hinna läsa ut boken iaf nästan så jag kan göra inlämningsuppgiften. Men de löser sig precis som allting annat!
Är verkligen glad idag, beror på många saker, kan inte peka ut något speciellt, eller tänker iaf inte hänga ut hela livet här i bloggen. Livet gör mig glad :) ...men jag vill verkligen köpa en häst igen. Har hittat några i södra Sverige och några importer som jag verkligen skulle vilja ringa på.. Som jag har råd med.. Iaf att köpa.. Varför spelar jag inte på Lotto? Men nu! Mot Stärkesmark och en ridtur i de fria! Kanske kan få mig att glömma hur ohästigt jag lever för tillfället. Men bara 2,5 år kvar nu innan jag är färdig me skolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela