I startblocket till livet

Mer snö än tomten

Publicerad 2009-12-27 14:55:14 i Vardag

Det är nog vad vi har nu. Kom runt halvmetern snö inatt så jag fick nästan inte ut bilen på vägen. Men jag hoppas de kommer och skottar snart så jag får in den på min p-plats igen. Eller så tar jag den till jobbet så är den inte ivägen för dom.
Jag blir så irriterad på mitt internet för ibland slutar det fungera och det hjälper inte att starta om det, det enda jag kan göra är att vänta tills det ids fungera igen. Igår var en sådan dag, jag hade precis bestämt mig för att blogga och hade kommit på värsta grejen att skriva om, efter att jag kollat min facebook så slutade det fungera och jag gav upp alla återupplivningsförsök efter ca en halvtimme. Jag vart så arg så jag glömde bort vad jag skulle blogga om.
För att skriva om något roligt så kan jag meddela att mina talgbollar jag har hängande på balkongen försvinner i en rasande fart och jag har sett massor av både talgoxar och blåmesar. Men har inte sett någon domherre än... Men dom kommer kanske senare under vintern :)

Nu ska jag laga middag, eller blir snarare lunch. Jag är sämst på att vakna nuförtiden :P Vet inte vad det är med mig men hade ställt väckarklocka på åtta imose för att starta en tvättmaskin, klev upp och gjorde det. Sen la jag mig igen fast jag sovit typ 7h redan och tänkte att jag självklart skulle vakna när lillebror klev upp och for typ halv tio. Knappast! Vaknade och kände mig rätt utvilad, kollade på mobilen som visade att klockan hunnit bli 12.10! Sjukt! Jag har ju alltid varit en morronpigg människa?! Tydligen inte nu längre. Så det kan nog räknas som lunch det här - spaghetti och prinskorv blir det i alla fall. Fast känns trist som tusan då jag planerat ta med tortellini till jobbet som middag, men jag va så sugen på det så det här får bli en pastadag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela