I startblocket till livet

Mellandagsrea och idoler på stan

Publicerad 2009-12-28 17:22:34 i Vardag

Åkte in herrans tidigt till stan idag, halv tio plockade Erika och Carro upp mig. Först körde vi förbi universitetet för jag hade en kursbok jag skulle lämna tillbaka, sen in till Umeå centrum och mängder av affärer. Började i Kungspassagen. Sen Viktoriagallerian, eller MVG heter den ju förresten :P Jag känner mig väldigt gammal just nu! Men iaf, där gick det typ inte ta sig fram pga att Tove, Erik och Calle skulle sjunga två låtar var på scenen och sen skriva autografer. Erkänner att det va roligt att se dom och höra dom sjunga live, men hysterin runt i kring är inte hälsosam. Hörde låtarna gjorde man ju vars man än var i gallerian och såg dom gjorde jag ändå senare när de skrev autografer och de flesta hade försvunnit därifrån. Och vet ni vad?! De såg likadana ut som på tv! Efter det så gick vi till Up2 och åt lunch på Starz (deras Club Sandwich va mums) och kollade in affärerna där. Sen H&M, skopunkten, Åhlens och Stadium och sist systemet för att ladda till torsdag ;) Jag har köpt nästan allt jag hade tänkt köpa och lite till. Men inte hittade jag några skor.. Det va ju dagens quest! Fann snygga skor på flera ställen, men på Wedins så satt dom skumt, de va inte för små, men de tryckte på två punkter PÅ foten, så dom ville jag inte ha. Och på Stadium hittade jag ett par Puma skor och ett par Reebok som jag också gillade. De ena fanns bara 2st 36or kvar, det kunde jag ta, de va ju ändå på rea.. Men dom andra skorna fanns inte heller i min storlek!! Dom fanns i 38 och 32,5.. Normalt brukar jag kunna ha 38 men dom här va asstora, det va seriöst 2cm kvar framme i tån och jag lägger inte 500kr på för stora skor. Så jag gick därifrån utan skor... Carro hittade dock en barntröja som hon köpte ^^ Men jag har haft ruggigt skoj hela dagen. Skor får jag hitta någon annan gång, Intersport borde ha..! Puss och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela