I startblocket till livet

Dagens konstaterande

Publicerad 2009-12-14 12:47:18 i Vardag

Har precis kommit tillbaka till pluggandet efter en tripp till IKSU med Micha. Ben blev det idag så nu är trappor jobbiga :) Men iaf, då blir det ju som vanligt en snabbkoll på facebook innan jag kan koncentrera mig på boken och nu kommer jag fram till dagens konstaterande: När jag läser någons kommentar så läser jag den med personens röst/uttal/dialekt i huvudet. Och har jag aldrig hört personen prata så väljer jag ändå en dialekt till personen. När jag väl kom att tänka på det så kan jag också konstatera att det inte bara är på facebook. Även när jag läser böcker så kommer jag på hur personerna låter, kanske är därför jag tycker de flesta böcker är så bra och lätta att komma in i?

Ikväll ska jag hämta Max och köra ut till deras hästar och rida Cicero :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela