I startblocket till livet

Söndag

Publicerad 2009-08-23 15:24:22 i Vardag

Tävlingshelgen är över för den här gången. Men va ett tag sen jag bloggade så drar lite bakgrund.
Vi har haft hemmatävlingar nu fredag-söndag och då jag jobbar 16-22 dessa dagar också så kanske ni förstå varför jag inte hunnit skriva någonting tidigare :P Men nu ska jag kluddra ner lite snabbt innan jag ska till jobbet.
I fredags så skulle jag inte tävla själv utan jag var bara där som funktionär.
Sen igår så klev jag upp 6.20 och då skulle jag minsann hoppa med Lorden! Vi startade 1m och han var jättefin men vi fick ett rejält missförstånd i anridningen mot tvåan så vi rev den. Men det tar jag på mig för vi kom verkligen inte rätt, eller ens i närheten. Resten gick som smort! Sen hoppade Carro 120cm med honom, 8 fel fick dom men han såg fin ut och hon tyckte han hoppade riktigt bra.
Idag så hoppade jag 110cm och det va underbart. Allt bara stämde och flöt på. Lyckades med alla mina svängar i fas2 men vi petade frambommen på en oxer som vi kom lite nära. Men tiden räckte till en 5e placering! :D Sen red Carro 125cm, en tidshoppning, med 3 nedslag (som då räknades om till 12 sekunder). Tiden utan straffsekunderna va riktigt bra! Men dom kom väl snett på ett räcke, och jättenära ett annat. Men han var jättefin och hon tyckte han kändes jättebra. Han visade verkligen upp sin hoppteknik över oxrarna ;) Öppnade jättefint bak! Nu är han hemma och betar gräs och jag är jättetaggad på hoppträning på onsdag och sen tävling ner i Sundsvall nästa helg!

Jag är så lycklig! Haha :D

Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2009-08-23 20:00:31

vilken bra helg för Lorden! :) Grattis till placeringen! :) saknar er..

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-08-25 15:08:19

Tack! :) Vi saknar dig med! Kom upp igen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela