I startblocket till livet

Läste just Rebeccas blogg...

Publicerad 2009-08-27 00:02:40 i Vardag

och såg den här låten som hon lagt upp. Jag tyckte den va så bra så jag lägger upp den här med så ni kan höra för er själva. Aldrig hört talas om Regina Spektor förut, men tvivlar på att jag kommer glömma henne. Lyssnade på fler av hennes låtar och dom är jobbigt djupa.



Jag tror inte att låten egentligen handlar om Gud utan om livets ironi. Ingen skrattar åt livet i motgångar, då man känner sig hjälplös, då man önskar att man handlat annorlunda. Livet är bitterljuvt och vi kan inte göra annat än uppleva hur slumpmässigt det pendlar mellan skönhet och grymhet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela