I startblocket till livet

En dag till Skylord

Publicerad 2008-10-26 09:00:10 i Vardag

Idag ska jag vara i stallet i flera timmar har jag tänkt. Och ta en riktigt lång promenad  med Lorden, och smörja allt hans och lägga undan det som kommer ta väldigt lång tid innan jag använder. Typ martingalen och kandaret är ju helt onödigt att ha framme i dagens läge. Ledtränset kan istället få en hedersplats brevid vanliga tränset, det används flitigt :) Sen har det nya tränset (Henri de Rivel) äntligen kommit från hippson så det ska också smörjas för att senare slaktas ut till olika ändamål i stallet, hehe. Nämen pannband och nosgrimman ska gå till kandaret och nackstycket och tyglarna ska jag ha till mitt nya kimblewickbett, det blir najs - när jag väl får börja rida igen... Ska nog skrubba lite på väggarna också där det blivit smutsigt, och tvätta fönstret så det skiner. Oj, jag måste iväg nu om jag ska hinna allt detta på en dag!

Ikväll ska jag på bio med pappa min. Nu eller aldrig heter den, gratis bio är aldrig fel men den här filmen verkar riktigt bra! Det blir tre filmer som jag sett på bio då i veckan (gratiskort en vecka på utvalda filmer för att jag jobbar åt kommunen) - Varg, P.S. I love you och snart Nu eller aldrig. De andra filmerna som gått i veckan lät inte lika lockande och jag har ju annat för mig än att bara gå på bio också. Får se om jag ska gymma idag också, om Patrik vill ha sällskap så kanske. Isf ska jag träna bröst! Bänkpress va ju roligt ^_^


Jag och Skylord på en tävling i Umeå i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela