I startblocket till livet

110%

Publicerad 2008-10-25 23:23:56 i Vardag

Då var kvällsjobbet färdigt. 15.30-21.30 hos hemtjänsten utöver det heltidsvick jag har på förskolan. Blir nog uppemot 110% som jag jobbar ibland. Den orken har jag inte men kan inte heller tacka nej, isf slutar de ringa och om 2 veckor är mitt vick slut och då kommer jag att behöva alla extrapass jag kan få. Egentligen är det tragiskt att det ska vara så.. Visst, jag är ung och har en hög smärttröskel men ovissheten om när (om) man får jobba nästa gång är knappast hälsosam. Jag måste ha råd med hästen min varje månad och lägga undan sparpengar. Sen vore det ju ett stort plus om jag kunde beställa den weekendbag jag vill ha men det vore nog att hoppas på för mycket. Anyway, jobbet gick problemfritt ikväll och jag tog en lång promenad i regnet med Patrik efteråt. Nu är jag blöt och kall och kommer inte få upp värmen på flera dagar känns det som. Godnatt världen, snart är det vintertid.

1398kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela