I startblocket till livet

En torsdag

Publicerad 2008-11-06 16:03:26 i Vardag

Har inte bloggat ordentligt på några dagar nu men det är för att typ inget har hänt. Jag har fått mitt vick på förskolan förlängt en vecka till nu men sen måste de söka efter en vikarie med utbildning då vicket ser ut att bli väldigt långt. Surt att jag inte får fortsätta... 2 dagars helgkurs till färdigutbildad barnpedagog sökes! Men har iaf en vecka kvar :) Har börjat trivas riktigt bra nu och har mängder av idéer om hur man skulle kunna förbättra/effektivisera och rent estetiskt snygga till. Som det ordningsfreak jag är har de iaf nu en pärm med veckoscheman och uppdaterat register med namnen på rätt ställe. Kan man jobba som organiserare? Skulle passa mig perfekt, sortera på olika sätt (typ papper) och skriva listor :P

På lördag ska jag in till stan med Carro, måste hitta något nytt och snyggt att ha på mig till hennes arbetskamrats födelsedagsfest eller vad man nu ska kalla det. Mat och sprit blir det iaf ;) Ska även söka julklappar, det börjar va dax för det nu! Vet än så länge bara vad jag ska köpa åt mamma och pappa. Simon ska gå med i det också för att splitta priset till något humant, men jag är inte dum nog att skriva ut vad det är här, de kan ju råka läsa! Lorden däremot är icket läskunnig, till honom ska jag köpa en tömkörningsgjord, tömmar och matchande huvudlag nere i Stockholm under hästshowens mässa. Plus eventuellt ett Back on Track sommartäcke, om jag råkar få så mkt pengar över, men det är inte så troligt. Vanliga täcken fungerar ju faktiskt rätt bra också. På tal om Lorden så kommer Maria (min equiterapeft) nästa vecka och ska kolla hans länd. Hoppas på att få ett klartecken att börja jobba honom inspänd (vid longering) och under ryttare. Nu är jag less, nu får han lov att bli frisk! Har gjort en rehab.plan åt honom som i korthet ser ut såhär:
1. Promenader för hand/longering utan inspänning
2. Longering med inspänning/tömkörning
3. Lugna uteritter under ryttare
4. "Normala" uteritter/markarbete på bana
5. Dressyr-/hoppträning

Snackat mer med Jorunn om Malta också, det ska bli av! Inte som våra USAplaner från åttan, haha. Ska försöka kolla vad resan tur och retur kostar, kan va bra att veta så man sparar tillräckligt! Mitt stackars e-sparkonto, du har det inte lätt ^_^ Gosch, nu är det mycket som lockar som jag längtar till! Inte minst en veckas arbetslöshet och julafton! Dock inte mitt tandläkarbesök på måndag :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela