I startblocket till livet

Helgen som var!

Publicerad 2008-12-02 20:32:56 i Vardag

Hade aldrig tid att sätta mig vid datorn igår så det blir ett blogginlägg nu istället. Tänkte börja med att kort dra Globenresan - Torsdagkväll/natt hade vi sittvagn ner, det var en mardröm. Nackspärr och knappt någon sömn, det ska jag inte göra om! Iaf väl där så låste vi in våra väskor på centralstationen och sen delade vi på oss. Jag åkte ut till kungens kurva med två till och resten stannade på drottninggatan. Handlade lite på IKEA men i övrigt var kungens kurva helt ovärt kan jag lova... Senare möttes vi och hämtade ut våra väskor för at checka in på vandrarhemmet (som för övrigt va rätt bra men endast hade en micro till kök, hur skjutton ska man kunna laga mat till 10pers med en micro?) så det blev att köpa middag som gick att värma på coop en bit bort. (Lax och spenatpaj för min del, mumsigt). Sen bar det av mot Globen och kvällsshowen. Sen hem och sova.
Upp tidigt och iväg till förmiddagens dressyrpass, sen mässan fram till middagstid.. Hade tänkt äta på en speciell resturang men hade svårt att hitta dit, sen när vi väl va där så sa dom att om man ej bokat bord så var det minst 2h bort att få komma in. Så vi letade vidare, nu planlöst. Slutade med en pizza hut och pizza för över 100kr. Men det var gott, sen åkte vi tillbaka till vandrarhemmet och sen...? :P
Söndagmorgon vart vi försenade (skulle städa, checka ut och lämna väskorna i ett skåp på centralstationen innan vi kunde åka vidare till Globen, missade i princip hela första hopptävlingen, den som vanns av Malin och var en 140. Men såg iaf resten och lagom till sista omhoppningsrundan i 150n va klar så gick jag ut och kräktes. Illamåendet kom smygande medan jag satt där och kollade.. Men efter 4-5h så mådde jag bättre och gick lite på drottninggatan och hittade två par helt underbara skor! Hittade också en jättesnygg klänning på Manhattan som vore perfekt till nyår men den fanns bara i en storlek kvar och var såklart för liten, typiskt! Vägen hem blev en sovvagn och det var gudomligt! Resan i kortaste formatet - väldigt roligt, tre med vinterkräksjuka, väldigt många spenderade slantar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela